Parodontologie Cluj

Gingivita

Gingivita este cea mai uşoară formă a bolilor parodontale. Gingiile sunt inflamate, de culoare roşie-violacee şi sângerează la periaj. În mod normal în această etapă pacientul nu acuză durere. Deseori, gingivita este cauzată de o igiena orală defectuoasă, însă aceasta este reversibilă cu ajutorul unui tratament profesional şi o igienă orală corectă.

Parodontita

Gingivita netratată poate avansa în parodontită. În timp, inflamaţia gingiei se extinde cuprinzând şi ţesuturile care susţin dintele în os (ligamente parodontale ) şi respectiv chiar osul alveolar. Gingia se retrage, formându-se niste pungi gingivale (un spaţiu între gingie şi dinte) care ajung să se infecteze. Odată ce boala progresează, aceste pungi devin tot mai profunde iar ţesutul gingival şi osul se distrug. Deseori, acest proces de distrugere are simptome aproape insesizabile.

Netratate bolie parodontale duc la pierderea dinţilor de pe arcade chiar şi fară prezenţa cariilor.

Care sunt cele mai comune semne şi simptome ale bolii parodontale?

Boala parodontală este de cele mai multe ori mută, adică simptome , cum ar fi durerea, pot să apară doar în stadii târzii ale afecţiunii. Cu toate acestea trebuie să fim întotdeauna în căutare după semnele şi simptomele acestei afecţiuni, printre care se numără:

• Gingii roşii, inflamate şi sensibile sau zone dureroase în gură

• Sângerare la periaj, folosirea aţei dentare sau în urma cunsumului anumitor alimente

• Gingii retrase sau îndepărtate de dinte, având ca efect alungirea dinţilor

• Dinţi ce se mişcă sau desprinsi

• Puroi între dinţi şi gingii

• Durere în zona dinţilor

• Respiraţie urât mirositoare ce persistă

• Schimbări în felul în care dinţii se potrivesc în muşcătură

Am fost diagnosticat recent cu boală parodontală. Cât de des ar trebui vin la control?

Examinările periodice sunt foarte importante pentru a ţine în evidenţă starea actuală a bolii şi oricăror modificări pe parcursul timpului. Medicul tău dentist va lucra cu tine pentru a crea un program de întreţinere în funcţie de gradul de severitate a bolii şi a ritmului în care avansează. Pentru a preveni progresul bolii, medicul dentist va adapta în mod constant îngrijirea pe care ţi-o oferă în funcţie de mai mulţi factori, cum ar fi starea ta generală de sănătate, severitatea pierderii osoase, component genetică, fumatul. Pentru parodontita uşoară este recomandat un control periodic la şase luni, dar în stadii mai avansate ale bolii este necesar un control tot la câteva luni.

Este boala parodontală contagioasă?

Boala parodontală este cauzată de reacţiile inflamatorii la bacteriile de sub gingii, astfel tehnic nu poate fi contagioasă. Cu toate acestea, bacteriile cauzatoare pot fi răspândite prin salivă, acest lucru înseamnă că în cazul în care unul dintre membrii familiei dumneavoastră are boala parodontală, este o idee bună a evita folosirea în comun a tacâmurilor sau a produselor de igienă orală. Dacă observaţi că partenerul sau un alt membru al familiei prezintă semne ale unei posibile probleme de sănătate parodontală (sângerare gingivală, gingii roşii şi inflamate, respiraţie urât mirositoare), este important să îi sugeraţi să îşi programeze o vizită la medicul dentist, astfel protejaţi sănătatea orală a întregii familii.